Generalforsamling 2017

Meginclub Danmark

Troense på Tåsinge ved Svendborgsund - 19/8-2017

2. Valg af referent
  3. Bestyrelsens beretning ved Paul Arnbak:
  4. Aflæggelse af regnskab.
  5. Fastsættelse af sted for næste års MeginBowle.
  6. Behandling af indkomne forslag.
  7. Valg af bestyrelse.
  8. Evt.

1. Formand Paul Arnbak bød velkommen til den årlige generalforsamling og
    foreslog Kaj Jørgensen som dirigent, der enstemmigt blev valgt.
    Ordet blev overladt til dirigenten, som konstaterede, at der i overensstemmelse med foreningsvedtægterne,
    var indkaldt rettidigt til generalforsamlingen. I foråret 2017 blev annonceret afholdelse af MeginBowlen ved Troense og ikke på Strynø som oprindeligt besluttet. Flytningen til Troense skete aht. den praktiske og tekniske gennemførelse af stævnet. Samtidigt annonceredes generalforsamling lørdag aften, sammen med arrangementet.

2. Kaj Jørgensen blev forslået og valgt enstemmigt.
  3. Paul Arnbak fortalte om Meginjoller i Danmark. Der er en del kontakt i årets løb via hjemmesiden og på tlf. med spørgsmål om køb af joller,
    sejlads, rig og praktiske forhold. Der er mange Meginjoller i Danmark, men også mange der ikke får sejlet. Hvordan kan vi stimulere og hjælpe
    sejlerne til at få sejlet mere? Der findes både nye og erfarne sejlere, så der opfordres til at finde sammen i små grupper i hele Danmark og udveksle erfaringer. Der har ikke været mange bestyrelsesmøder, da bestyrelsen er spredt i hele Danmark, Nordtyskland og Sverige.

4. Aflæggelse af regnskab.
    Regnskabet blev godkendt.
    Fastsættelse af frivillig kontingent. 100 kr. fastholdes.
    Indbetaling kan ske kontant til formanden eller via Mobile Pay nr.: 21772972

5. Fastsættelse af sted for næste års MeginBowle:
    Der var 2 forslag til sted for afvikling i 2018:
    1) Hjarbæk Fjord sammen med VM for Sjægter.
    2) Arresø centret som base og sejlads på Roskilde fjord.

Generalforsamlingen drøftede de 2 forslag og besluttede at MeginBowlen 2018 ville blive ved Arresøcentret og gerne på Roskilde fjord.

Datoen vil blive 17-19/8 2018.

Hendrik Horn tilkendegav at Arnis måske i 2019 ville være interesseret i at afholde MeginBowlen og ville give besked i foråret 2018.

6. Der var ingen indkomne forslag
  7. Der var genvalg til bestyrelsen af,
    Paul Arnbak fra Stinesminde,
    Jens Poulsen fra Tåsinge,
    Hendrik Horn, Tyskland og Ole Kjeldgaard.
    Michael Stenstrøm fra Varberg, Sverige ønskede ikke genvalg.
    I stedet blev Asbjørn Petersen valgt, sommerhus på Strynø.

8. Der blev informeret om, at der ved Spejdernes Lejr 2017 var 2 stormegin og 34 megins der indgik i sejladsaktiviteten for 150 spejdere i hver aktivitetsperiode.
    Der blev efterlyst en opdateret mail liste til brug for invitationer til sejladser.
    Der arrangeres en sejlads på Flensborg Fjord 16-17/6 2018 nærmere info på hjemmesiden.
    Opfordring til at annoncere nye arrangementer på Meginclubs hjemmeside.

Dirigenten sagde tak til bestyrelsen og forsamling om gennemførelse i god ro og orden.
Referent, Kaj

Sidst opdateret d. 25-04-2018 20:02:43