Meginbowlen 2018

Indbydelse til Meginbowlen 2018

17.-19. august 2018

Arresøcentret er i samarbejde med Meginclub Danmark vært for Meginbowlen 2018.

Ud over at blive sejlet om Meginbowlen vil der blive sejlet om DM for spejder- og ungdomsmegin.

Ved stævnet i 2014 sejlede vi på Danmarks største sø Arresø ud fra Naturcenter Auderød Havn. Generalforsamlingen sidste år ønskede at vi skulle forsøge at sejladserne blev på Roskilde Fjord.

Vi har derfor indgået et samarbejde med Frederiksværk Sejlklub, som vil stå for afvikling af sejladserne. Sejladserne vil foregå i Roskilde Fjord, og jollerne sættes i vandet ved Frederiksværk lystbådehavn, Havnelinien 23, 3300 Frederiksværk.

Arresøcentret, Auderød Byvej 4, 3300 Frederiksværk vil være vores base. Det ligger kun 5,4 km fra havnen.

Der vil i lighed med tidligere blive mulighed for overnatning på lejrpladsen, og mod betaling overnatning inden døre, ligesom der kan købes mad under stævnet.

Fredag:

Ankomst og registrering på Arresøcentret. Søsætning af jolle i Frederiksværk

Havn. Det vil være nemmest at isætning af joller foregår inden ankomst til Arresøcentret.

Fra kl. 18.00 vil der være tændt op i Grill, så man kan varme medbragt mad.

Socialt samvær fredag aften.

Lørdag:

Skippermøde kl. 09.00 i Frederiksværks sejlklubs lokale.

Der forsøges afviklet op til 3 sejladser lørdag, hvoraf en er en langdistance sejlads.

Lørdag aften arrangeres fælles festmiddag på Arresøcentret

Søndag:

Vi forsøger at sejle 2 sejladser

Arrangementet afsluttes kl. 15.00 søndag

Pris:

Vi søger KFUM Spejdernes Søgruppe og Halsnær kommune om tilskud, hvorfor vi først ved udgangen af april måned kan komme med en pris.

Tilmelding adresse og yderligere oplysninger:

Hans Ole Kofoed, Valmuevej 6, 4300 Holbæk, Tlf.: 59 43 61 69, mobil 40 40 61 69. Email: ilho@webspeed.dk

Tilmelding senest 3. august 2018 til ilho@webspeed.dk

Sidst opdateret d. 05-03-2018 21:10:14